Thursday, December 25, 2008

Garapan kosong minda Sufi Idany

Salam.... sekadar mencoret ayat membaitkan kata hasil yang terlakar diruang minda kosong aku. Terlalu indah dan penuh nilainya buat aku... jadi aku garapkan, aku susun dan jadikannya satu perkongsian yang bermakna buat mereka yang mengerti. Sudah lama aku ingin abadikan apa yang pernah aku hasilkan. Bila aku punya masa luang aku pasti akan aku catatkan satu persatu di ruangan ini....

Minggu lepas bila jiwa dan minda aku banyak bermain dengan kenangan dan memori silam.... rupanya banyak khazanah yang aku sayang untuk di lupuskan. Jadi aku bayangkan alangkah indahnya jika bait-bait2 kata itu aku susun dan catatkan di ruang ini.... mungkin sebagai perkongsian dan mungkin juga hanya sekadar garapan minda seorang aku dengan bahasa dan pengertian aku sendiri.... untuk apa yang di namakan himpunan atau koleksi..... aku sayang akan semuanya yang bakal aku catatkan nanti.

Hidup ini hanya pengembaraan yang panjang
menuju destinasi yang pasti.
Terlalu banyak yang kita lalui hingga
kadang kita terlupa pada apa yang dinamakan
KENANGAN.

0 comments:


 

Design by Amanda @ Blogger Buster